Ovaj pokazatelj koji predstavlja prosječan broj dana potreban za naplatu prihoda od prodaje proizvoda/usluga društva. Manji broj dana potrebnih za naplatu potraživanja pokazuje da poduzeće brže unovčava svoja potraživanja, tj. da u kraćem roku dolazi do novčanih sredstava. Budući da je novac od izuzetne važnosti za upravljanje poduzećem, preferira se uglavnom niža vrijednost ovog pokazatelja, tj. brže unovčavanje potraživanja. Na taj način društvo može djelotvornije (brže) reinvestirati dobivena novčana sredstva te ih pretvoriti u nove prihode.
S druge strane, viša vrijednost ovog pokazatelja ukazuje na prodaju proizvoda/usluga uz odgodu plaćanja, ali i moguće probleme u naplati potraživanja (nenaplativa potraživanja). Zato promjene u vrijednostima ovog pokazatelja treba pratiti kroz vrijeme jer je povećanje broja dana naplate često znak poteškoća u naplati potraživanja. Važno je naglasiti da dane naplate potraživanja treba promatrati i u odnosu prema industriji, tj. djelatnosti u kojoj poduzeće posluje, s obzirom na to da da određene djelatnosti brže unovčavaju potraživanja (npr. telekomunikacijski operateri) od drugih. Stoga je ovaj pokazatelj pravilno uspoređivati s prosjekom industrije, odnosno djelatnosti kojom se poduzeće bavi.
Manji broj dana potrebnih za naplatu potraživanja pokazuje da poduzeće brže unovčava svoja potraživanja.
Kretanje ovog pokazatelja proučit ćemo na primjeru usporedbe dvaju poduzeća koja ćemo nazvati C i D. Poduzeće D ima manju, odnosno povoljniju vrijednost pokazatelja i od njega očekujemo bržu naplatu potraživanja uz manji stupanj rizika nenaplate.
Viša vrijednost pokazatelja dani naplate potraživanja ne ukazuje na:
prodaju proizvoda/usluga uz odgodu plaćanja | |
sporije unovčavanje potraživanja | |
probleme u naplati potraživanja | |
povećanje goodwilla |